No matter how much I need you now, heaven needed you more

Jag antar att ingen har missat Cory Monteiths död. Jag själv fick reda på det när min kompis skickade ett meddelande till mig och sa att Finn var död. Och först förstod jag inte alls vad hon menade. Trodde att hon menade att Finns karaktär hade dött i ett Glee avsnitt eller något, men så kom jag på att det har inte kommit några nya Glee avsnitt ännu. Jag visste nog innerst inne i det ögonblicket vad det var hon sa, men ändå var jag tvungen att googla. Tårarna rann när jag läste om det. Jag kan fortfarande inte fatta att det är sant. Det har aldrig hänt tidigare att en kändis jag tycker mycket om har dött. Det kändes overkligt på något vis.
Här sjunger Lea Michele en låt om Cory, och det var så fint så jag började gråta...
 
Det har varit mycket prat och funderas kring säsong 5 av Glee. Hur ska dom skriva ut Finn ur serien? Kommer han va med i början alls? Vissa sa att dom redan har spelat in avsnitt med Finn och att dom skulle visa dom och sedan skriva ut honom ur serien, medan andra trodde att dom skulle göra om dom första avsnitten.
Nu är det bekräftat att dom två första avsnitten är "tribute episodes" för The Beatles. Det tredje avsnittet kommer att vara det sorgligaste, och mest allvarliga dom gjort, eftersom Finn kommer att dö i det avsnittet, och det kommer att vara Corys "tribute episode". Efter det kommer serien ha en liten paus, så att producenterna och skådisarna kan fundera hur dom ska göra resten av säsongen. Lea Michele har varit med och bestämt hur det tredje avsnittet ska vara, och Ryan Murphy sa att han var noga med att allt var som hon ville ha det.
Säsong 5 har premiär 26:e september istället för 19:e september, som det var planerat tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0