The Vampire Diaries 5x03

Har varit lite tomt på bloggen nu, och veckans serier har jag knappt hunnit kolla på.. Igår var jag borta hela dagen. Det blev en shoppingresa till Umeå. Nu har jag släktingar på besök hela helgen. Så tyvärr har jag inte hunnit se allt. Av dagens serier har jag än så länge bara kollat TBBT och TVD.
Och vilket bra avsnitt av The Vampire Diaries! Nu börjar det hända något!
 
"Original Sin"
"The cure" finns alltså kvar, eftersom Katherine tog det så är det i hennes blod. Nu har hon alltså en massa vampyrer efter sig.
Hela historien om Silas och doppelgangers var ju lite lång och invecklad. Men jag tror vi vetat från första avsnittet att det var något speciellt med Elenas och Stefans relation. Men att det finns så många versioner av dem var ju nytt.
Redan nu börjar Damon och Elena få lite problem med sin relation. Får se hur länge till det håller.. Det var ju så fint när han sa hur mycket hon betyder för honom. Blev ju nästan tårögd..
Slutet chockerade mig enormt. Stefan har minnesförlust, och känner inte igen Elena och Damon! Vad ska hända nu?
 
 
Caroline fick inte alls vara med i det här avsnittet. Det blev jag lite förvånad över. Nu kommer det ju handla mycket om Stefan, Silas och dom nya karaktärerna.. Kommer vi alls få se något av henne då? Om dom inte kommer på någon storyline till henne nu så kan hon ju lika bra vara med i The Originals istället. Hatar den nya "wannabe Caroline" där..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0