Lista: 20 frågor om tv-serier

1. Vilken TV-serie var den första du verkligen förälskade dig i? Det måste väl vara Förhäxad. Jag tittade på det redan i lågstadiet och älskade den! Då kollade jag den när den gick på tv och nu har jag sett den från början till slut.
2. Vilken TV-serie såg du senast där du såg vartenda avsnitt (säsong)? Prison Break. Och tårarna rann när det var slut.
3. Vilken TV-serie gav du senast upp att titta på (utan att se klart säsongen)? American Horror Story tror jag det var. Älskade första säsongen men den andra spårade ur totalt. Allting blev bara konstigt och jag tyckte inte alls om det.
4. Av vilken TV-serie kan du alltid se repriser om och om igen utan att tröttna? Modern Family och Vänner!
5. Vilken är din favorit då det gäller tecknade/animerade serier? The Simpsons 
6. Vilken serie räknar du som ditt allra största "guilty pleasure"? Hannah Montana. Kollar på det med en kompis för att vi ville se det en sen kväll. Och nu ska vi se det till slut. Men jag har ju redan sett det en gång tidigare från början till slut.. Så varför gör jag det igen? Jag vet inte.
7. Vilken är din alla tiders favorit TV-seriekaraktär? Jag kan inte välja bara en, så det får bli 3. Michael Scofield (Prison Break), Chandler Bing (Vänner) och Lorelai Gilmore (Gilmore Girls).
8. Vilken TV-seriekaraktär påminner mest om dig? Hayley från One Tree Hill.
9. Vilken TV-seriekaraktär liknar du vid en förälskelse, ditt största TV-crush? Det ändrar hela tiden, och jag har flera jag tycker om. Bara från Supernatural gillar jag Sam, Dean och Cass. Från Vampire Diaries har jag fallit för Klaus fina leende och hur söt han är mot Caroline. I Pretty Little Liars är Ezra och Toby mina favoriter. Men för ett tag sedan kom jag fram till att min favoritkaraktär of all time är Michael Scofield. Älskar hur sneaky och smart han är.
10. Vilken är din favoritinledningslåt eller vinjett? Jag älskar låtarna från One Tree Hill, The Oc och Vänner, men om jag skulle välja ett intro skulle det vara Gilmore Girls.
11. Vilken komediserie rankar du som den absolut bästa? Vänner! Man får alltid skratta i den serien.
12. Vilken dramaserie rankar du som den absolut bästa? One Tree Hill. En av mina absoluta favorit serier. 
13. Vilka serier/Vilken serie skäms du över att du fortfarande inte har sett? Det finns ju såna serier som alla kollade på för länge sedan, som jag vill se, men jag har bara inte hunnit med dom ännu. Men jag skäms inte för att inte ha tittat på dom än.
14. Vilka serier/Vilken serie tjatar du på folk om att de måste se? One Tree Hill är väl den jag rekommenderar mest om någon frågar. Det är en serie jag vill att alla ska se.
15. Vilken film, bok, saga, händelse etc. vill du mest av allt att det blir en TV-serie av? En shopaholics bekännelser hade jag gärna sett en uppföljare till. Det finns ju så många böcker så en kort tv-serie skulle ju kanske vara ganska trevligt att se.
16. Vilken TV-seriescen får dig alltid att brista ut i gråt? I Vänner när Ross stoppar Rachel från att åka till Paris. 
17. I vilken TV-serievärld skulle du helst vilja leva? Gilmore Girls. Allt ser så mysigt ut.
18. Vilken TV-seriescen fick dig att fullständigt falla av stolen, tänk cliffhangers etc.? Nästan varje gång någon lite viktigare person dör i en serie. Michael Scofield i Prison Break, Mike i Desperate Housewives och Freddie i Skins.
19. Vilken TV-serie klarar du bara inte av eller vilken är den sämsta TV-serie du sett? Säson 2 av American Horror Story. Jag är inte den som börjar titta på en tv-serie utan att avsluta den, men den serien kunde jag bara inte fortsätta med. 
20. Vilken nedläggning sörjer du mest över? (alt. Vilken TV-serie saknar du mest?) Vänner. Jag ville se hur det gick för dem efteråt. En film skulle ju ha varit perfekt!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0