Under the Dome (bok)

Jag har ju börjat kolla på Under The Dome. Hittills har jag bara sett några avsnitt, men det är redan jättebra! Man fastnar verkligen. Älskar när det är lite mystiskt och spännande.
Serien baserar sig på en bok skriven av Stephen King. Har hört att boken ska vara ännu bättre. Så den har jag önskat mig i julklapp!
 
Boken (och serien) handlar om invånarna i staden Chester's Mill. Det är en helt vanlig dag när dom plötsligt blir avskurna från omvärlden av ett osynligt kraftfält. Invånarna försöker nu lista ut vad det är för något, hur det kom dit och om det någonsin ska försvinna. Det verkar inte som att dom får så mycket hjälp från utsidan. Varken internet eller telefoner fungerar. Dom måste nu försöka överleva inne i kupolen, men vad händer när vatten och mat börjar ta slut?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0